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LG, SK 전기차 배터리 분쟁을 끝내기 위해 2조 합의-LG, SK Reach $1.8 Billion Settlement to End EV Battery Spat 본문

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LG, SK 전기차 배터리 분쟁을 끝내기 위해 2조 합의-LG, SK Reach $1.8 Billion Settlement to End EV Battery Spat

매일한시간 2021. 4. 12. 00:23

 

기사, 사진 출처(source of photo, article) : www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-10/ford-vw-battery-supplier-said-to-reach-deal-to-avoid-import-ban

 

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Two South Korean electric-vehicle battery makers reached a last-minute settlement in a bitter U.S. trade dispute, sparing President Joe Biden from choosing between undermining intellectual property rights or dealing a politically toxic blow to his climate agenda.

대한민국의 두 전기차 배터리 제조업체가 격렬한 미국 무역 분쟁에서 마지막 순간에 합의에 도달했다.

이 분쟁은 바이든 대통령이 지적 재산권 약화 또는 그의 기후 의제에 정치적 불리함 처리(정치적으로 기후 의제를 악화시키는 분위기를 다루기?) 에서 선택하는 데 도움을 주고 있다. 

(틀림, 구글번역: 조 바이든 대통령이 지적 재산권을 훼손하거나 기후 의제에 정치적으로 유독 한 타격을 가하는 것 중에서 선택하지 않도록했습니다. spare A from B : B로부터 A를 구하다라는 의미로 두 가지 중 하나를 선택해야 하는 상황에서 구했다, 즉 두 가지 중 어느 것도 선택하지 않도록 했다는 구글 번역이 맞음)

 

SK Innovation Co. agreed to pay 2 trillion won ($1.8 billion) to LG Energy Solution, a unit of LG Chem Ltd., according to a statement from the two companies. The payment is divided equally in cash and royalties, they said.

두 회사의 성명에 따르면 SK는 LG 에너지 솔루션에 2조원을 지불하는데 합의했다. 2조원은 현금과 로열티로 똑같이 나눠 지불한다.

 

The two companies “will work to help the development of EV battery industry in South Korea and the U.S. through healthy competition and friendly cooperation,” according to the joint statement.

두 회사는 건전한 경쟁과 우호적인 협력을 통해 한국과 미국의 전기차 배터리 사업 개발을 돕기 위해 일할 것이라고 공동성명에서 밝혔다

 

“In particular, we will work together to strengthen the battery network and environmentally-friendly policy that the Biden administration is pursuing.”

"특별히, 우리는 바이드 정부가 추구하는 친환경 정책과 배터리 네트웍을 강화하기 위해 협력할 것이다"

 

The settlement will avert a 10-year import ban of SK Innovation’s batteries into the U.S. and ends the two-year dispute between the two companies.

이 합의는 두 회사간 2년 간의 분쟁을 끝내고 SK의 미국으로의 10년 수입 금지를 방지할 것이다.

 

The import ban threatened to complicate the rollout of Ford Motor Co.’s new F-150 electric pickup truck and the Volkswagen AG’s ID.4 SUV, both due to begin production next year with EV batteries assembled at an SK Innovation plant in politically important Georgia.

이 수입금지는 정치적으로 중요한 조지아의 SK공장에서 조립될 전기차 배터리로 내년에 생산을 시작하기 때문에 포드사의 새 F-150 픽업트럭과 폭스바겐의 ID.4 SUV의 출시를 복잡하게 만들 것이라고 위협했다.

 

The dispute became a political conundrum for Biden because it was said to jeopardize as many as 6,000 battery manufacturing jobs in Georgia, prompting the state’s two Democratic senators and Republican governor to urge an intervention by the president. One of those senators faces re-election next year.

이 분쟁은 조지아 주의 두 민주당 의원과 공화당 주지사들이 대통령에게 중재 요구를 촉발한 조지아의 6000명의 배터리 제조 일자리를 위협하기 때문에  바이든을 위한 정치적인 난제가 되었다.

 

“This settlement agreement is a win for American workers and the American auto industry,” Biden said in a statement Sunday.

"이 합의는 미국 자동차 사업과 미국 노동자를 위한 승리이다." 바이든 대통령은 일요일날 성명을 발표했다.

 

U.S. Trade Representative Katherine Tai said the deal follows “significant engagement” by the administration.

미국 무역 대표 Katherine Tai는 정부에 의해 "중요한 약속"을 따르는 합의라고 말했다.

 

SK and LG also agreed to withdraw all lawsuits lodged in South Korea and overseas, according to the statement.

SK와 LG 또한 한국와 해외에서 진행중인 모든 소송을 중단하는 데 합의했다.

 

They also agreed not to undertake any legal action against each other for the next 10 years.

그들은 이후 10년간 서로를 향한 어떤 법적 액션을 착수하지 않을 것이라고 합의했다.

 

The settlement removes a major headache for both South Korean and U.S. government officials, who’ve spent weeks pressing the two sides to reach an agreement.

이 합의는 합의해야 할 양측을 수주간 압박한 한국과 미국 정부 관계자들의 큰 두통거리를 제거했다, 

 

Biden was facing an April 11 deadline to decide whether to overturn the import ban or do nothing and let it take effect.

바이든 정부는 4월 11일 기한에 수입 금지를 뒤집거나 아무 조치 없이 시행해야 하는 선택에 직면해 있었다.

 

His decision pivoted on two critical policy issues -- the new president’s desire to promote EVs as a way to help curb climate change, and the nation’s long-standing backing of strong intellectual property rights.

그의 결정은 기후 변화를 억제하기 위한 방법으로 전기차를 장려하고자 하는 새 정부의 열망과 미국의 강력한 지적재산권의 오래된 지원이라는 두 개의 심각한 정치적 문제를 중심으로 회전했다.

 

What Biden’s EV Plans Mean for a Korean Battery Fight: QuickTake

 

The U.S. International Trade Commission, an independent agency set up to protect U.S. markets from unfair trade practices, had issued the import ban Feb.

불공정 무역 관습으로부터 미국 시작을 보호하기 위해 설립된 독립기구인 미국 국제 무역 위원회는 2월 수입 금지를 발행했다.

 

10 based on what it called an “extraordinary” effort by SK Innovation to destroy evidence in a trade-secret case lodged by LG Energy.

LG 에너지는 기업 비밀 소송의 증거를 없애기 위한 소위 SK의 "이례적"인 노력에 기반한 10개의 소송을 제기했다.

 

The ITC did carve out time to let SK Innovation import components for batteries to be assembled in Georgia for Ford and Volkswagen vehicles, but the automakers argued it was not enough.

ITC는 SK가 폭스바겐과 포드를 위해 조지아에서 조립될 배터리 구성품을 수입할 시간을 개척했다, 그러나 자동차 제조사들은 부족하다고 항의했다.

 

“A voluntary settlement between these two suppliers is ultimately in the best interest of U.S. manufacturers and workers,”

Ford’s Chief Executive Officer Jim Farley tweeted after the ITC’s decision in February.

"두 회사 간 자발적인 합의은 극적으로 미국 제조사와 노동자들을 위한 최고의 관심이다" 포드 대표는 2월 ITC의 결정 이후 트윗했다.

 

“We are pleased the two battery suppliers at the center of this recent trade dispute have come together and solved their differences,” Scott Keogh, president and CEO at Volkswagen Group of America, said in a statement.

"우리는 최근 기업 분쟁의 중심에 있는 두 배터리 제조사가 함께 하고 차이를 해결함에 매우 기쁘다" 미국 폭스바겐 대표는 성명서를 발표했다.

 

“Our complete focus now shifts to where it should be; the start of U.S. production of the all-electric ID.4 SUV in 2022, assembled by proud, skilled workers in Tennessee.”

"우리의 현재의 완전한 관심은 테네시의 숙련된 노동자들과 자부심에 의해 조립될 2022년의 미국의 모든 전기차 ID.4 SUV가 시작할 곳이 어디로 이동할 것인지이다"

 

Tai, who has been in her position less than a month and whose office is designated to take the lead in these cases, held meetings with the parties as the deadline loomed.

 

Georgia officials, including the two recently-elected Democratic Senators critical to Biden’s agenda, also met with senior company executives and administration officials.

 

The case prompted an extraordinary effort to lobby the Biden administration, with near-daily meetings over recent weeks involving officials from a dozen government agencies and officials from both companies and the automakers.

 

LG and SK spent more than $1 million last year on lobbying efforts, according to data collected by the Center for Responsive Politics.

 

* 소요 시간 : 1:01:28

 

* 단어 

avert : 방지하다, 피하다

conundrum : 난문제, 수수께끼

jeopardize : 위태롭게 하다

intervention : 조정, 중재, 개입, 간섭

undertake : 착수하다

overturn : 뒤집다

pivot : 중심점 / 회전하다

curb : 억제하다 / 제한하는 것

long-standing : 오래된

lodge : 시골오두막 / 제기,제출하다

trade-secret : 기업 비밀